• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Новая статья Наталии Комаровой

Наталия Комарова, в 2007-2012 стажер-исследователь ЦФС, а ныне PhD-исследователь в Университете Амстердама, опубликовала онлайн статью "The Meanings of Discounts in Contemporary Art Markets: The Case of India" в журнале Cultural Sociology. В статье представлена часть результатов исследования рынка современного искусства в Индии.

The Meanings of Discounts in Contemporary Art Markets: The Case of India

Although discounts in art markets are commonplace, the phenomenon remains largely unresearched. This paper looks at how art market actors understand the functions of discounts, focusing on ‘suppliers’ of the market and drawing on qualitative interviews with artists and art dealers from New Delhi and Mumbai, conducted in January–April 2013. The theoretical basis of this paper is a cultural sociological stance on the functioning of markets, showing how a shared system of norms and values affects the operation of a market. Two circuits of commerce are distinguished in the Indian art market: internationally oriented artists and dealers, whose attitude towards discounts is shaped by the desire to defend the aesthetic value of art; and locally oriented artists and dealers, who are positive about giving discounts and embrace them as a legitimate element of their national culture.

Также в этом году в издательстве Oxford University Press вышел сборник, в котором опубликована одна из статей Наталии "Official Art Organizations in the Emerging Markets of China and Russia" (в соавторстве с Олавом Вельтхаусом и Светланой Харченковой). В этой главе представлены некоторые результаты исследования рынка искусства в России. Подробная информация и содержание сборника представлены на сайте издательства.